Go Map نقشه
آبان امسال

اصفهان میزبان دومین رویداد هوش مصنوعی است

اصفهان میزبان دومین رویداد هوش مصنوعی است

نقشه: اصفهان اول تا چهارم آبان امسال میزبان «دومین رویداد هوش مصنوعی» در بخش های مختلف مانند مسابقات، سرمایه گذاری، نمایشگاه و نشست های تخصصی است.


مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان (IAI ۲۰۲۴) با حضور شرکت ها، هسته های فناور، کارشناسان، استادان و دانشجویان فعال و مشتاق هوش مصنوعی برگزار و طرح ها و محصولات فناورانه و نوآورانه آنها بمنظور شرکت در بخش رقابتی و نمایشگاهی و همین طور جذب حمایت سرمایه گذاران ارائه می شود.
مرتضی ورشاوی با اشاره به تجربه های برگزاری دور اول این رویداد در سال گذشته، اظهار داشت: اولین رویداد هوش مصنوعی اصفهان سال ۱۴۰۲ در کنار برنامه جایزه مصطفی(ص) انجام شد و حدود چهار هزار نفر در آن شرکت کردند.
مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: این رویداد امسال با استقبال بیشتری مواجه گردید و رویکرد بین المللی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
ورشاوی با اشاره به ثبت نام نزدیک به ۱۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان برای حضور در این رویداد به ویژه در بخش نمایشگاهی، اشاره کرد: از بین این شرکت ها، واحدهایی که محصولات هوش مصنوعی آنها قابل توجه باشد برای ارائه در نمایشگاه انتخاب می شوند.
وی به ثبت نام برخی از شرکت های خارجی فعال در عرصه هوش مصنوعی از روسیه، مالزی، امارات و پاکستان برای حضور در این رویداد اشاره و افزود: بیش از ۵۰ درصد شرکت های ثبت نام کننده داخلی نیز از استانهای دیگر (غیر اصفهان) هستند.

مسابقات هوش مصنوعی در پنج محور

مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به بخش مسابقات در رویداد هوش مصنوعی، اظهار داشت: این بخش در پنج محور اصلی برگزار و راهکارهای نوآورانه برگرفته از ابزار هوش مصنوعی در آن ارزیابی و بررسی می شود.
ورشاوی با اعلان اینکه جوایز نقدی و اعتباری به راهکارهای دقیق تر، نوآورانه تر و جامع تر تعلق می گیرد، اضافه کرد: محورهای این مسابقات شامل پیش بینی آپنه(توقف) تنفسی از روی اصوات تراشه ای، تشخیص بیماری ام اس(MS) از روی تصاویر ام آر آی (MRI)، پیش بینی میزان لطمه دی ان ای (DNA) اسپرم با بهره گیری از تحلیل ترکیبی یا مستقل یا سن مردان، شناسایی تجاوز به حریم رودخانه با بهره گیری از تحلیل داده های سنجش از دور و پنل های خورشیدی است.
وی با اشاره به ثبت نام نزدیک به ۱۸۰ تیم دانشجویی برای حضور در این رقابت، اشاره کرد: طرح ها و ایده های رسیده به این بخش توسط پنج تیم، داوری و گروههای برتر جهت شرکت در مرحله نهایی معرفی می گردند.
ورشاوی اضافه کرد: مرحله نهایی این رقابت ها روزهای دوم و سوم آبان برگزار می شود.
وی با اشاره به بخش سرمایه گذاری در دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان، اظهار داشت: محورهای سرمایه گذاری شامل هوش مصنوعی در صنایع فولادی و پتروپالایشی، خدمات مالی، تبلیغات و بازاریابی و اپراتورهای تلفن هم راه است.
ورشاوی به حضور تعداد از بنگاه ها و واحدهای صنعتی بزرگ استان و کشور در این رویداد، اشاره و اشاره کرد: تلاش می شود تا این رویداد فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران بمنظور اجرائی شدن طرح های نوآورانه در عرصه هوش مصنوعی باشد.
وی، گردهمایی بزرگ فعالان هوش مصنوعی را یکی دیگر از بخش های این رویداد دانست و اظهار داشت: این برنامه سوم آبان برگزار و در آن مباحث مختلفی همچون چگونگی عرضه محصولات هوش مصنوعی در بازارهای جهانی و صادرات و کسب درآمدهای ارزی در این بخش، مطرح و از تجربه میهمانان و شرکت های خارجی حاضر در رویداد نیز استفاده می شود.
مدیر روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان همین طور به ظرفیتهای این استان در حوزه هوش مصنوعی اشاره و اشاره کرد: اصفهان ظرفیتهای خوبی مانند نیروی انسانی، دانشگاه های برتر و بزرگ و شرکت های دانش بنیان دراین زمینه دارد و باید از این ظرفیت ها بمنظور پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی به خوبی بهره گرفت.
ورشاوی اشاره کرد: صنایع بزرگ اصفهان می توانند با بهره گیری از ظرفیتهای موجود در حوزه هوش مصنوعی برای توسعه و رفع چالش ها و مشکلات خود بهره گیرند و تا حالا چند طرح توسط بنیاد نخبگان اصفهان با همکاری واحدهای صنعتی بزرگ دراین زمینه اجرا شده است.
تاکنون حدود پنج هزار نخبه در استان اصفهان زیر پوشش حمایت ها و تسهیلات بنیاد نخبگان قرار گرفته اند.


1403/07/15
11:51:32
5.0 از 5
115
تگهای خبر: بازار , بین المللی , تجربه , خدمات
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
GoMap گو کپ