Go Map نقشه
براساس جدیدترین آمارها اعلام شد؛

درآمدزایی 69 میلیون دلاری محصولات نانویی ایران از محل صادرات

درآمدزایی 69 میلیون دلاری محصولات نانویی ایران از محل صادرات

به گزارش نقشه، آمارهای جدید نشان داده است میزان صادرات محصولات نانویی ایران در بازه زمانی ۳ ساله افزایش پیدا کرده و به ۶۹/۱ میلیون دلار رسیده است.



به گزارش نقشه به نقل از مهر، برپایه جدید ترین آمار رسمی، میزان صادرات محصولات نانو از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، در عین ثابت ماندن سهم صادرات از کل بازار در این بازه زمانی افزایش بیشتر از سه برابری را تجربه کرده است. آنطور که ستاد نانو برپایه تازه ترین اطلاعات، اعلام نموده حجم صادرات محصولات فناوری نانو ساخت ایران به ۶۹/۱ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ رسیده است.
در حال حاضر ۵۰ کشور دنیا بعنوان مقاصد صادراتی محصولات نانوی ایران قرار دارند و کشورهای عراق با ۴۷ درصد، افغانستان با ۱۷ درصد و روسیه با ۹/۵ درصد در رتبه های اول تا سوم بین این مقاصد از نظر ارزش صادرات اعلام شده اند.
میزان صادرات به کشور عراق حدود ۳۲ میلیون دلار، افغانستان حدود ۱۲ میلیون دلار، کشور روسیه ۶ میلیون دلار، ترکیه ۳ میلیون دلار ارزیابی شده است. کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان مقاصد بعدی صادرات نانوی ایران هستند که میزان صادرات به این کشور کمی بیشتر از ۱ میلیون دلار اعلام شده است.

از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ میزان صادرات محصولات نانو بیشتر از سه برابر شده است، اما سهم صادرات از کل این بازار بین ۶ تا ۷ درصد در نوسان بوده و این بدان معناست که شرکتهای نانویی همچنان در صادرات محصولات خود با موانعی مواجهند که مانع از افزایش رشد صادرات متناسب با رشد بازار داخل می شود.
حجم و سهم صادرات محصولات فناوری نانو ساخت ایران در سالهای اخیر در نمودار زیر آمده است. این نمودار نشان داده است میزان (براساس میلیون دلار) صادرات نانوی ایران در ۸ سال گذشته به بیشترین میزان خود در سال ۱۴۰۱ رسیده است.





منبع:

1403/07/09
10:04:41
5.0 از 5
154
تگهای خبر: بازار , تجربه , فناوری , محصولات
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
GoMap گو کپ