Go Map نقشه

برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات

برگزاری چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات

چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.



به گزارش نقشه به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصطفی میلانی، دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طی سخنانی در چهارمین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات، این رقابت ها را همچون رویدادهایی خواند که توسط اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور و به میزبانی دانشگاه های مختلف برگزار می گردد و اضافه کرد: این مسابقه بمنظور ایجاد انگیزه و رقابت میان گروههای شرکت کننده و همین طور بالا بردن مهارت علمی و آزمایشگاهی دانشجویان انجام می شود.
وی درباب تاریخچه این مسابقه افزود: اولین دوره این مسابقات به میزبانی دانشگاه علم و صنعت در شهریور ماه ۱۳۹۶ با محوریت «بازیافت کاتالیست مستعمل نیکلی برای تولید یک محصول کاربردی با ارزش» برگزار و دومین دوره به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر پلی تکنیک تهران در شهریور ماه ۹۷ اجرا شد.
میلانی اضافه کرد: این دوره با محوریت پاسخ به سه مسئله بازیابی باتری های Lithium-Ion، بازیابی باتریهای Ni-Cd و ارائه راه حل مناسب برای مدیریت و جمع آوری باتری های مستعمل قلمی خانگی اجرا شد.
وی به برگزاری سومین دوره از مسابقات، در مرداد ۹۸ و با موضوع «حلالیت پیرولوسیت» اشاره و عنوان کرد: چهارمین دوره از این مسابقات، با یک مساله نشأت گرفته از چالش سازمان توسعه منابع انرژی (توان) تحت عنوان "بازیافت غبار پروسه ذوب سرب برای تولید محصولات کاربردی با ارزش" بمنظور استخراج آنتیموان و قلع شروع شد.
دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته، «به صفر رساندن ضایعات کارخانجات صنعتی در کشور» را همچون اقداماتی برشمرد که در دستورکار ستاد قرار گرفته است و اظهار داشت: از آنجا که مصرف سرب در کشور بسیار بالا است و به ویژه کارخانه های تولید باتری از این ماده به وفور استفاده می نمایند، فرآیندهایی که کمک نماید، غبار حاصل از این ذوب، کاهش پیدا کنند برای ستاد حائز اهمیت می باشد.
وی ضمن اشاره به پذیرش هشت طرح از میان ۱۵ طرح اولیه، اشاره کرد: از میان این هشت طرح پذیرفته شده، سه طرح منتخب شدند.
میلانی، استفاده از ظرفیتهای دانشجویان یکی از اولویت های ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خواند و اضافه کرد: ستاد بر طبق اولویت خود بطور جدی از این مسابقه حمایت کرد و علاوه بر مشارکت ۸۰ میلیون تومانی، امکان استفاده ۱۰۰ درصدی تیم های شرکت کننده از گرنت آزمایشگاهی ستاد، برای به نتیجه رساندن فرآیندی که در پروپوزال خود مطرح کرده اند، ممکن است.
در حاشیه این رویداد، شرکت توان به عنوان یکی از شرکت های بزرگ تولید باتری، جوایزی را به عنوان تقدیر به برندگان مسابقه اهدا کرد.
 


منبع:

1403/06/31
22:50:24
5.0 از 5
202
تگهای خبر: دانش بنیان , دانشجویان , دانشگاه , فناوری
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
GoMap گو کپ