چین کمر تسلا را شکست
نقشه: تسلا که با رقابت از طرف خودروسازان برقی چینی و کاهش فروش محصولاتش روبرو شده، برای کنترل سهم خود در بازار، قیمت محصولاتش در اروپا، چین، خاورمیانه و آفریقا را کاهش داده است.
به گزارش نقشه به نقل از رویترز، تسلا قیمت خودروهایش در چند بازار بزرگ خود همچون چین و آلمان را کاهش داده است. قبل از این، شرکت قیمت محصولاتش در آمریکا را نیز کاهش داده بود. کاهش بهای خودرو های تسلا در حالی اتفاق می افتد که شرکت با کاهش فروش و تشدید کارزار قیمت بین خودرو های الکتریکی به ویژه از طرف خودروسازان برقی چینی روبرو است. ماه گذشته ایلان ماسک مدیر ارشد اجرائی تسلا اعلام نمود تعداد محموله های جهانی بارگیری شده این شرکت در 3 ماهه نخست سال برای اولین بار به کمترین میزان طی 4 سال اخیر رسیده است. ماسک در پستی در پلت فرم ایکس نوشت: قیمت های تسلا باید مرتب تغییر کنند تا با تولید و تقاضا همخوان شوند. تسلا که بزرگترین خودروساز برقی بازار است، جنگ قیمت را بیش از یک سال قبل و با کاهش قابل توجه قیمت محصولاتش، آنهم به بهای از دست رفتن حاشیه سود شروع کرد. طبق وب سایت رسمی شرکت، قیمت پایه خودروی «مدل 3» در چین 14 هزار یوان(1930 دلار) کم شده و به 231 هزار یوان(32 هزار دلار) رسیده است. در آلمان نیز قیمت خودروی مدل3 با محور عقب از 42990 به 40990 یوروی کم شده است. علاوه بر آن قیمت خودرو های تسلا در کشورهای اروپایی دیگر، خاورمیانه و آفریقا نیز کم شده است. روز جمعه تسلا اعلام نمود بهای خودرو های مدلY، مدل ایکس و مدل اس 2 هزار دلار کم شده است. روز شنبه نیز شرکت اعلام نمود بهای نرم افزار کمک راننده کاملا خودران در آمریکا از 12 به 8 هزار دلار کم شده است. از طرف دیگر باید توجه داشت این شرکت در تجدید مدلهای قدیمی خود کند عمل کرده و همزمان نرخ سود بالای بانکی تمایل مصرف کنندگان به محصولات و کالاهای گرانقیمت را کاهش داده است. از طرف دیگر شرکت های خودروسازی برقی رقیب در چین ( بزرگترین بازار خودروی جهان) مدلهای ارزان تری را به بازار عرضه می کنند.
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب